Методична робота
Методична робота у ВСП «КІУтЗ НАУ – це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної та інформаційної діяльності, спрямована на удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників та підвищення ефективності їхної роботи.
Її мета – науково-методичне забезпечення завдань організації освітнього процесу коледжу, що реалізується через постійне удосконалення професійно-педагогічних компетентностей викладачів, задоволення їхніх освітніх потреб, створення умов щодо фахової самореалізації, оволодіння ними сучасним змістом і технологіями навчання і виховання, методами наукового аналізу власної педагогічної діяльності, засобами вирішення педагогічних задач, спрямованих на розвиток особистості студента.
Зміст методичної роботи обов’язково включає: вивчення викладачами основних державних нормативних документів про освіту; знання актуальних проблем фундаментальних, психолого-педагогічних наук; впровадження інноваційних технологій навчання і передового педагогічного досвіду; участь у науково-дослідній роботі, науково-практичних конференціях, семінарах, конкурсах професійної майстерності тощо.
Основними напрямами методичної роботи є:
-надання методичних консультацій викладачам та іншим педагогічним працівникам;
-спрямування і координація роботи циклових комісій коледжу;
-спрямування роботи викладачів у міських методичних об’єднаннях;
-розробка, апробація та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик в освітній процес;
-створення комплексу методичного забезпечення навчальних дисциплін;
-розробка й упровадження в практику роботи циклових комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення науково-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
-сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
-вивчення й узагальнення позитивного педагогічного досвіду викладачів коледжу, педагогічних працівників інших закладів освіти, ознайомлення педагогів коледжу з цим досвідом та його впровадженням;
-залучення викладачів та студентів до навчально-методичної, науково-дослідної роботи;
-організація виставок педагогічних досягнень викладачів, новинок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси;
-робота з молодими викладачами;
-допомога в підготовці педагогічних працівників до атестації.
Основні форми методичної роботи. Традиційні погляди на сутність і форми методичної роботи відкореговані з метою приведення їх у відповідність із сучасними методологічними настановами, утвердженням нових пріоритетів фахової передвищої, вищої освіти:
-освіта впродовж усього життя;
-професійна мобільність випускників на ринку праці;
-компетентністний та студентоорієнтований підхід до підготовки фахівців;
-перехід від кваліфікації до компетенції;
-фундаменталізація, інформатизація і технологізація освіти, стимулювання інноваційної освітньої діяльності тощо.
В цих умовах першочергового значення набуває технологічна компетентність, що інтегрує такі професійні якості педагогічного працівника, як:
-знання психолого-педагогічних закономірностей навчання, виховання і розвитку особистості майбутнього фахівця, здатність співвідносити мету і завдання освітньої підготовки з індивідуальними особливостями студентів, їх професійними інтересами й освітніми запитами;
-уміння проєктувати освітній процес, корегувати власну викладацьку діяльність з урахуванням прогнозованих змін;
-уміння передбачати результати навчально-пізнавальної роботи студентів, наслідки власної педагогічної діяльності;
-уміння добирати оптимальні методи викладання, застосовувати сучасні педагогічні технології, спрямовувати їх на досягнення освітньо-виховної мети;
-досвід планування, організації та проведення навчальних занять різних типів і форм;
- здатність до педагогічного самоаналізу;
-уміння цілеспрямованого спостереження, узагальнення і критичного засвоєння педагогічного досвіду.
В коледжі використовуються три групи форм організації методичної роботи: колективні, групові та індивідуальні.
Колективні форми роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення й поширення кращого педагогічного досвіду, науково-технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами методичної роботи у ВСП «КІУтЗ НАУ» є: педагогічна рада (якщо розглядаються методичні питання), науково-методична рада, психолого-педагогічні читання, науково-практичні конференції, семінари тощо. Предметом колективного обговорення стають сучасні проблеми вдосконалення освітнього процесу, організація й розвиток діяльності викладачів творчого характеру.
Науково-методична рада, враховуючи завдання, що поставлені перед педагогічним колективом, розглядає найбільш важливі питання удосконалення науково-методичної та навчально-виховної роботи в коледжі, внутрішньої системи забезпечення якості фахової передвищої, вищої освіти та освітньої діяльності, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм в освітній процес, контролю і координації роботи циклових комісій, розробці заходів з підвищення професійної майстерності викладачі, а також реалізує й упроваджує рішення педагогічної ради.
Групові форми організації методичної роботи є найбільш мобільними та динамічними, оскільки об’єднують педагогів за інтересами, і дозволяють одночасно показати викладачам як свою педагогічну майстерність, так і навчити їх проводити аналіз або самоаналіз занять, обмінюватись досвідом або отримувати методичну допомогу від більш досвідчених педагогів.
Це – участь у роботі міських методичних об’єднань, основне призначення яких полягає у колективному опрацюванні найактуальніших проблем, пов’язаних з родом професійної діяльності педагогів, взаємний обмін досвідом; засідання циклових комісій; розробка, перегляд освітньо-професійних програм та відповідних навчальних планів і програм; установлення міждисциплінарних зв'язків, окремих методичних питань; організація та проведення Тижнів комісій; взаємовідвідування занять викладачами, а також проведення ними відкритих занять і їх обговорення; засідання «Школи молодого викладача».
Індивідуальними формами методичної роботи є: самоосвіта, супервізія, консультації (проводяться заступником директора з навчально-методичної роботи, методистами, головами циклових комісій, досвідченими педагогами), проведення індивідуальних науково-дослідницьких та пошукових робіт, підвищення кваліфікації, атестація тощо.
У коледжі функціонує навчально-методичний кабінет, в якому зібрано зразки навчальної документації, навчально-методичні комплекси, методичні розробки окремих занять, виховних годин, матеріали з узагальнення досвіду роботи кращих педагогів, підготовлені викладачами матеріали як виставкові, наукові статті.